Per a concloure l’assignatura…
Abans de tot, cal
dir que aquesta assignatura: Educació i desenvolupament socioemocional a la
primera infància, m’ha portat més treball del que pensava. I més temps.
Quan vaig començar
amb l’assignatura, vaig parlar dels meus sentiments. Avui dia, no han canviat.
Tot i que cal dir, que he acabat d’una forma no molt agradable (i potser,
la/les persones que ho llegeixin ho entendran) però encara així no crec els
meus sentiments no han canviat. ‘’Nerviosisme i curiositat’’. Des de la meva
visió de possible ‘’futura mestre’’ continuo nerviosa. He aprés molt. Fins i
tot més que amb altres assignatures del curs, però segueixo insegura. Les
emocions, tractar amb la família, el treball del mestre... És tant complicat.
He de seguir formant-se, però sobretot emocionalment, encara no sé com actuar
davant algunes situacions. Crec que val la pena formar-se més sobre els temes
emocionals, per què algun dia hauré de donar suport a un nen i fins i tot a una
família.
Amb el començament
del bloc vaig parlar sempre sobre 2 paraules. Per a mi han set claus durant tot
el curs: societat i emocions. Aquestos conceptes ha mesura que ha passat el
curs s’han modificat. S’han completat.
Ara li dono més valor a aquestes dos
paraules que s’han de treballar conjuntament a l’escola.
La societat, és el
futur, som nosaltres. La societat depèn, en gran mesura, de l’educació que
rebem. La família és l’eix més important, però a l’escola el nen serà una
persona més de la petita societat educativa, en la qual la seva autonomia i la
seva forma de ser jugaran el paper essencial. Crec que cada nen és com és, i té
el seu dret de que això sigui així, però també, ha de tenir dret a experimentar
diferents situacions que el faran ser com és i com serà en el futur.
Quant a les
emocions, sempre he dit que és un tema complicat. Som únic, i cadascú pateix i
sent i es manifesta de manera diferent. Jo crec que això no és un problema,
això és societat, diversitat. Els mestres i les escoles no han de tenir por a
intentar treballar-ho, a intentar que els nens coneguin els seus sentiments i
els regulin. Crec que és força important que coneguin les emocions. Per ser
empàtic, has de conèixer els sentiments, per, a part de saber com pots
sentir-te tu, posar-te a la pell de l’altre i experimentar el seu sentiment.
Pel que fa a la
família, que és un altre dels temes que hem tractat, la família és el primer
suport, la base. Les emocions que afloren amb la família ens fan créixer. És
molt important que el vincle que es creï sigui fort, que la família sigui com
la paraula compromís i protecció. Sempre escoltant, acceptant i respectant les
decisions de tot el grup familiar. Jo entenc la família com un equip, on no és
el mes fort el pare, si no on tots tenim un paper important. Dóna igual com
sigui la família, si n’ha una mare o dues, si som 3 o som 8, sempre que siguem
un gran equip.
Per altra banda, l’escola
ha de ser oberta. Oberta a la societat, compromesa amb aquesta. És a dir que l’escola
ha d’acceptar els problemes de la societat i lluitar amb els nens per ells, que
els nens també formen part de la societat. També han d’estar convençuts de la
seva tasca i no han de tenir por de obrir-se a les famílies explicant activitats
o formes de treballar.
Per últim les meves
expectatives com a futura mestra consistirien en fomentar més el treball de les
emocions, investigar sobre els temes, les formes de treballar i donar tots els
meus coneixements a l’escola per a que tota l’escola treballi més activament
amb activitats de identificació i regulació de les diferents emocions.
També, però, m’agradaria
especialitzar-me una mica més en aquest terreny i poder ajudar als mestres a
comprendre la importància d’aquest tema. Crec que molt dels mestres d’avui dia
no són conscients de l’ importància que tenen les emocions. Vull conèixer més
sobre les emocions i com treballar amb elles amb persones de totes les edats.
Com he dit al principi de la carpeta d’aprenentatge, en tinc molta, de
curiositat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario